Pages

7 Haziran 2010 Pazartesi

kurdele nakışından çiçek teknikleri

Yeni bir teknikle daha yine sizlerleyim..Aslında bu tekniği bayram öncesi hazırlamıştım fakat bayram telaşı grip falan araya girince paylaşmak bu güne nasip oldu..Yaptığım bu teknikle ilgili bir salon takımı çalışması paylaşmıştım..Fakat ordaki çiçekle benim yaptığım çiçek farklıymış gibi gelebilir..Aslında teknik olarak ikisi de aynı şekilde yapılıyor..Tek fark benim farklı bir kurdele kullanmış olmam..Organze kurdeleyle aynı sonucu alabilirsiniz..Şimdi yapım aşamalarına geçiyorum..

Kurdele Nakışı Gelincik Tekniği Açıklamalı Yapım Aşamaları

kurdele-nakisi-gelincik-teknigi-nasil-yapilir-2_0

1. İlk olarak kullanacağımız kurdeleden 50 cm alıyoruz..

kurdele-nakisi-gelincik-teknigi-nasil-yapilir_0

2. Sonrasında şekildeki gibi teğerliyoruz..Ben aradaki mesafeyi biraz kısa tuttum..Siz biraz daha uzun tutarsanız daha geniş yapraklar elde edebilirsiniz..

kurdele-nakisi-gelincik-teknigi-nasil-yapilir-1_0

3. Teğerleme işlemi bittikten sonra kurdelemizi büzdürüyoruz..Ayçiçeği tekniğine benziyor aslında:)

kurdele-nakisi-gelincik-teknigi-nasil-yapilir-3_0

4. Büzdürdüğümüz kurdelemizin iki ucunu birleştirip dikiyoruz..

kurdele-nakisi-gelincik-teknigi-nasil-yapilir-4_0

5. Daha sonra çiçeğimizin alt tarafındaki çanak yaprakları büzdürüyoruz ve kumaşa dikiyoruz..

kurdele-nakisi-gelincik-teknigi-nasil-yapilir-5_0

6. Çiçeğimizi kumaşımıza monte ettikten sonra yaprak tekniğiyle alt kısmına yeşil kurdelemizle rastgele batıyoruz..

kurdele-nakisi-gelincik-teknigi-nasil-yapilir-6_0

7. Son aşamada siyah boncuklarımızı da dikip çiçeğimizi bitiriyoruz.

Son Olarak..

Umarım yapımı kolay bir teknik çalışması olmuştur sizler için de..Açıklamalı kurdele nakışı teknikleri serisinde bir sonraki çalışmam daha önce Basit Kurdele Nakışı Teknikleri 1 olarak başlattığım konunun kalan teknikleri olan; Gonca Gül Tekniği, Düz Batım Tekniği ve Fransız Tohumu Tekniği açıklamaları olacak..
Herkese Sevgiler :)

Facebook'ta Paylas

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder